sobota, 28 kwietnia 2012

Pasta al limone con gamberetti





Gdyby w życiu proste rozwiązania były tak wspaniale jak w jedzeniu byli byśmy szczęśliwi.

Użylibyśmy 3 składników (np. zdrowie, miłość i pieniądze) doprawilibyśmy i było by idealnie.
Niestety w życiu zawsze czegoś brakuje. Ale w kuchni, niekoniecznie.

Bierzecie- cytrynę, oliwę i czosnek. I powstaje pyszny, świeży, orzeźwiający sos do makaronu lub ryby. Lub makaron z krewetkami jak u mnie.

Wiem, wiem że nie wierzycie, ale spróbujcie ; )  


Składniki:
cytryna
oliwa
3 ząbki czosnku
200 gram krewetek
300 gram makaronu (ja najbardziej lubię linguine do owoców morza)  
sól, pieprz
parmezan

dolałam też troszkę wina

Przygotowanie:
Makaron gotujemy al dente

Na rozgrzaną patelnię wlewamy oliwę, dodajemy czosnek, skórkę i sok z cytryny, wino, sól i pieprz.
Wrzucamy obrane krewetki, gotujemy ok 3 minuty. Zasypujemy świeżo startym parmezanem. Posypujemy listami bazylii.

Jemy z białym winem, u mnie Pinot Grigio

<3
Wika 

5 komentarzy:

  1. Wierze, ze jest pyszne. Uwielbiam makarony :)

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze chciałam spróbować takiego sosu do makaronu, chętnie skorzystam z Twojego przepisu bo danie wygląda bardzo apetycznie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. przepis w moich klimatach. zrezygnowałabym jedynie z parmezanu, ale to już taki szczegół. Zależy od upodobań. pozdrawiamy Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  4. I dlatego właśnie całe szczęście, że jest kuchnia gdzie można użyć trzech składników, stworzyć idealną, harmonijną całość i zapomnieć o świecie na zewnątrz, gdzie ciągle czegoś brak...:)

    OdpowiedzUsuń