niedziela, 30 września 2012

Śliwka z cynamonem. Pomarańcza z imbirem.




Stało się.
Nigdy bym się tego po sobie nie spodziewała.
Zrobiłam.... przetwory.

1. Powidła śliwkowe z miodem i cynamonem
Składniki:
1 kg śliwek
łyżka miodu
dużo cynamonu

Przygotowanie:
Śliwki umyć, przekroić na połówki. Gotować bardzo długo na małym ogniu.



2. Dżem pomarańczowy ze skórką
 Składniki:
6 pomarańczy
szklanka trzcinowego cukru
imbir

Przygotowanie:

1. Pomarańcze wyparzyć, obrać, pokroić i gotować.
2. Z wody i cukru zrobić syrop, zagotować.

3. Odciąć białe części ze skórek, pokroić dość drobno. Wrzucić do syropu i gotować godzinkę.
4. Połączyć pomarańcze i skórkę. Gotować jeszcze godzinkę. Zetrzeć imbir.




teraz to może być nawet śmieszne, ale zimą... Kiedy będzie padać śnieg z deszczem, i wszystkim będzie smutno wyjmę sobie taki słoik i zjem gofry z dżemem pomarańczowym: )

xoxo

rękawiczki - Home Look (http://homelook.pl/)
bransoletka-( http://www.personalstyle.pl/)

23 komentarze:

  1. Nie ma to jak jesienne powidła :) Otworzenie takiego aromatycznego słoiczka w środku zimy gwarantuje na pewno miłe doznania smakowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. robienie przetworów faktycznie ma swój mega urok <3
    ja moje powidła śliwkowe robię zawsze dokładnie tak jak Ty, są najpyszniejsze!!

    OdpowiedzUsuń
  3. doskonałe powidła, można jeszcze dodać anyż i goździki, a nawet kardamon..byłam na warsztatach z Marcinem Budynkiem i tego się tam nauczyłam..przetwory są doskonałe zimą:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam! Pomarańcza z imbirem musi cudownie smakować!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dżem pomarańczowy - pycha! Muszę sobie zrobić kilka słoiczków na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Powidła śliwkowe, to moje ulubione :) Muszę sprawdzić, czy jeszcze coś w piwnicy zostało... a jak nie ma, to muszę zabrać się do roboty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej zrób teraz, bo śliwki są najlepsze: ) Jak skończą Ci się zimną ?

      Usuń
  7. ale pyszności:) zjadłabym oba:)

    OdpowiedzUsuń
  8. hmmmm typowe przepyszne jesienne smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. czy można poprosić o jeden taki magiczny słoiczek?:)

    OdpowiedzUsuń
  10. MUSZĄ BYĆ PYSZNE A DO TEGO TE ZDJĘCIA <3 ZAKOCHAŁAM SIĘ! POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  11. Twoje zdjęcia są bardzo klimatyczne:) fajnie się czyta i oglada:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak dla mnie to nie ma nic lepszego na śniadanie jak tost z domowymi powidłami śliwkowymi. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepyszne powidła!
    Lubię Twoje zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  14. oj przydałby się taki słoiczek pyszności :)!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałe przetwory! Muszą być rewelacyjne, chyba też się skuszę! Dzięki za inspirację :D

    OdpowiedzUsuń
  16. koniecznie pomarańczowy :) z mojej ostatniej skandynawskiej podróży przywiozłam zaskoczenie, że w sklepach półki nie obfitują mnogością rodzajów jednego produktu. m.in. dżemy można tam kupić najczęściej tylko truskawkowy, malinowy i pomarańczowy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Weroniko! Trafiam tu po raz pierwszy i bardzo się z tego cieszę!
    Świetne zdjęcia!
    Pozdrawiam Cię:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny powidłowy pomysł! I jak zwykle smakowite zdjęcia :-D

    OdpowiedzUsuń
  19. Też kiedyś się tego po sobie nie spodziewałam, a tu proszę... To wciąga ;)

    OdpowiedzUsuń